tisdag 17 augusti 2010

Lite bilder

Li ville vara med och fika vid det nya bordet
My delar ut kex till fikan
Och så har nu bänkskivan kommit

Staketet


I morse när Robin skulle till skolan bakade vi scones till frukost



Kantarellskörden för idag


My och morfar tittar på en svartvit film på tvn, My berättar allt som händer.
Han kom in. Han sa sch. Nu tände han. Han gick ut igen.

Denna lilla skrutta har fått något virus. Hon har feber och full med värmeutslag.
Igår kväll var hon så trött men ville inte sova hon skrek och väckte My hela tiden. Jag tog henne i vagnen för att söva henne men hon ville bara baka kaka. 1½ timme vandrade vi runt, Li och jag, och bakade kaka. Nu är hon med och klappar först och sen usch när den ska in i ugnen.
Glad var hon i alla fall.

1 kommentar:

  1. Underbara små tjejer dina barnbarn. Skitsnyggt i köket och jag tror jag vill följa med till ditt svampställe. Får jag det?

    SvaraRadera