måndag 24 januari 2011

Upprörd

Idag blev jag riktigt upprörd.
Min dotter har hamnat i konflikt med en kompis, eller numera f.d. kompis, och idag hitar jag inlägg på facebook där mamman och pappan till denna tjej har lagt kommentarer, vissa av dem direkt riktade till min dotter. Men för h****e, vuxna människor, 40+, hoppar på ungdomar. Som förälder på fb skulle jag aldrig ge mig på ungarnas kompisar på det viset. Vad ger det ungarna för syn? Jo att man får behandla "vänner" på fb precis hur som helst.
Jag ser ju inte personen i fråga och då är det okej att skriva vad man vill???
Jag kommer verkligen inte att godkänna att mina barn håller på så. Har de något att säga någon så gör de det när de träffas.
Dottern fick plocka bort de inlägg där kommentarer från föräldrarna fanns, har kollat och de är borta, och jag skickade ett meddelande till den andra tjejen, gjorde inget inlägg då jag inte tycker att deras övriga vänner inte har med detta att göra.
Meddelandet ser ut så här:

Hej Xxxxx!Jag tänker varken kalla dig fjortis eller blocka dig, jag har inte med ert tjafs att göra.Jag har sagt till Xxxx att ta bort om det finns inlägg om dig och kommer att be dig plocka bort inläggen om Xxxx. Ni ska föreställa vuxna och det vore bra om ni uppförde er så också och inte höll på att kasta skit på varandra. Det är mycket möjligt att ni växt ifrån varandra, har andra intressen än innan och det måste ni acceptera. Man kan inte älska alla men man ska visa den respekt mot andra som man själv vill ha. Det är inte ens fel att två träter, det ordspråket är inte taget ur tomma intet. Jag hoppas att du kan respektera min önska om att ta bort inläggen!
Mvh Anette

Besökare till min blogg kanske kan gissa vem/vilka detta handlar om men jag har inte pekat ut eller namngivit någon på fb. Behövde få det ur mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar