söndag 15 november 2009

Högt blodtryck VS migrän

Hela torsdagen gick åt att blunda annars skulle huvudet sprängas. på eftermiddagen stod jag inte ut längre. Insåg att de tabletter jag har inte skulle hjälpa. Ringde 1177 det enda tips de hade var akuten. Så det fick det bli. En mycket trevlig doktor, Margaretha, gjorde grundliga undersökningar. CT-skalle, ryggmärgsprov för att utesluta hjärnblödning eller stroke. Blodtrycket var skyhögt vilket gjorde att de tog EKG, la in mig och la mig på hjärtövervakning. Vad tänker man då, herregud jag har ju inte ens fyllt 43. Så nu är det skärpning. Nyttig mat och motion varje dag för nu har jag ju testat både migrän och högt blodtryck och det var ingen hit. Så från och med i morgon börjar mitt nya sundare liv.


Igår var min lilla gos unge här för att pigga upp mormor. Vi har köpt henne en pepparkaks dräkt, så här fin blir man som pepparkaksgumma:


Hon hann leka en stund med favorit morbror "Obaa".


Favorit moster var här också en stund dock blev det ingen bild på dessa för igår men jag lägger in en från förra helgen. Mycket bus blir det:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar