lördag 27 mars 2010

Bantning är det väldigt mycket just nu

Men jag har valt att istället bara försöka leva ett sundare liv, detta som en följd till att jag hamnade på sjukhus med väldigt högt blodtryck.
Pulver är en väl beprövad metod på jobbet, jag testade för några år sedan men tycker inte att detta är något för mig. Jag bestämde helt enkelt att från nyåret och framåt ska det bli "skärpning". Ställde upp lite regler för mig själv och mitt mål. En av reglerna är att vägning sker varannan månad, inget sånt hysteriskt som att kolla varannan dag för att se om det gett något resultat. Mål 10 kg innan semestern.
Första vägningen gjorde jag för ungefär 2 veckor sedan och till min stora förvåning visade den 6 kg mindre, jag hade märkt på byxorna att midjan blivit mindre men 6 kilo. Det gick lätt.
Nu får man ju tänka till så man inte deppar ihop vid nästa vägning, de första kilona är lättast tror jag. Målet nu är att 5 kilo till försvinner innan sommaren. Målet därefter, HÅLL VIKTEN.

2 kommentarer:

  1. Det är precis så det ska bara. Du ska göra vad som känns bäst för dig. Pulver är inte heller min grej men ngn gång ibland i farten kan jag tycka att det kan vara ok. Men bara ibland.

    Grattis till din lättare vikt och slappare byxor :0)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med resultat på vågen.

    SvaraRadera