måndag 19 juli 2010

Ibland så går allt bara emot en

Så har jag det nu.

Teliastök som jag skrivit om innan, just nu har de en långtidsmätning på störningar. På 3½ dag hade vi 13 störningar och det var okej sa de. Jag tycker inte det är okej, fick dem att kolla mer. Så vi får väl se hur nöjd jag är när jag pratat med dem om denna mätning.

Sen har vi Ikea, bänkskivan som det var produktionsfel på. Som beställdes för 5 veckor sen och beställningen som inte ens har kommit fram till företaget som ska göra den och leveranstiden är 3 veckor. Med andra ord kommer vi att ha väntat i 8 veckor på denna skiva, om vi har någon form av tur i alla fall. De ringde för övrigt från Ikea och beklagade att det blivit fel, och jodå de hoppas jag ska bli nöjd med köket när det nu blir klart. Jag var så arg så jag hade kunnat skruva ner alltihopa och lämna tillbaka det.

Och nu då, jodå ännu mer slog tillbaka mot oss. Vi har nu enats om ett kakel till köket. Åkte till Kalmar för att hämta detta i lördags. 24 kartonger finns på lager, men inte på deras lager!! Det finns men har inte levererats till butik, skulle gjorts den 30/6, hm. Hittar en annan som jag kanske t. o. m. vill ha lite mer än den vi enats om, vågar jag inte ens säga högt, då är det en beställningsvara, har vi tur är leveranstiden 2-4 veckor men vi kan nog räkna med semester tider med. Okej vi kollar på en firma som finns här, körde dit idag och tror ni inte att det var semesterstängt. Helt otroligt.
Allt går emot mig.

Men nu har jag bara 4 dagar till att jobba sen är det semester, det ska bli skönt!

1 kommentar:

  1. Vissa dagar vill man bara radera bort för att få göra om, till en bättre dag.

    SvaraRadera