torsdag 8 juli 2010

På allvar

letar vi nu efter en annan leverantör till telefon, internet och tv.
Har ni några tips tar jag tacksamt emot dessa. Vårt krav är att det fungerar utan problem.
Idag blev "måttet rågat" och det rann över. Fick ett samtal från telia backoffice idag, de skulle fixa så att telefonen skulle fungera bättre, det jag behövde göra när jag kom hem var att flytta en kabel. Jag kommer hem flyttar kabeln, tror ni det fungerade? Nej varför skulle det göra det då. Ringer till kundtjänst, även idag kopplas jag förbi alla köer en liten fördel faktiskt. Pratade med en kille som inte ville hjälpa mig för detta ärende låg hos backoffice. Jag sa -Är du inte klok? Menar du på allvar att du inte ska göra någonting åt att min telefon inte fungerar? Vänta lite så ska jag koppla dig till någon som kanske kan hjälpa dig. Tror ni att han talade om för nästa ktjarbetare vad ärendet handlade om, nej då bara kopplade vidare. Drog ärendet igen, och sa att jag kräver att ni får igång telefonen. Han läser lite i loggen så säger han - men om du ska koppla telefonen direkt i routern så måste vi ställa om det härifrån. Jag ser stjärnor, frågar honom om han driver med mig? Det var ju det killen i morse ringde om. Jag skulle bara flytta kabeln så skulle han fixat det andra. Och alla som känner mig vet nu att mitt tålamod inte bor hos mig längre, och det har inte flyttat till Telia, jag säger bara -Jag skiter vad ni gör men telefonen ska fungera NU och den ska inte ta ut något annat. SE TILL ATT DET FUNKAR! Stackarn blev nog lite chockad, - jag måste göra en uppdatering jag ringer tillbaka till dig när det är klart. Efter ca 1 timme ringde han. Jodå nu fungerar telefonen, internet och tv (i alla fall nästan). Man kan inte begära mer tydligen. Ringer de inte upp mig i morgon ang kompensationen vi blivit lovade så kommer de att få ett samtal till ifrån oss, stackarna.
Jaha så blev det ett inlägg till om detta, men nu är det nog snart över:-)

1 kommentar:

  1. Vi har com hem och är supernöjda.

    Akta dig för bredbandsbolaget. Vi var hur missnöjda som helst med dem.

    SvaraRadera