söndag 10 januari 2010

Barnvakt

I fredags var mina flickor på bio med sina respektive och jag fick äran att passa små flickorna.
Hade inte haft den lilla skruttan själv någon gång innan så det var premiär. Det gick jättebra.

My hittade en skruvmejsel sen jobbade hon säkert en timme med den och letade skruvar att skruva på:-)

Och hon den lilla, hon skulle ha välling runt 6. Halv 6 var jag tvungen att ge henne den. Hela flaskan utan att rapa, jag försökte efter halva men vilket liv det blev på henne, snabbt in med flaskan igen:-). Sen somnade hon, i famnen.



Då tänkte mormor vara smart och lägga henne i sängen så jag kunde leka lite med Mysan. La henne i sängen, tittar ner på henne. Så här ser hon ut efter 2 sekunder i sängen:-)


Jaha bara att ta upp henne igen, ligga själv vaken det vill man inte. Tar ca 5 sekunder så sover hon igen, testar att lägga henne i sängen men nejdå där ska hon inte vara. Okej jag har henne i famnen en stund då. Efter 2 timmar, halv 8, blev hon så orolig, bökade sådant. Eftersom Fia ammar henne innan vällingen så tänkte jag hon kanske behöver en liten slick till för att klara sig till de kommer. Gör en flaska till vilken hon slukar. Ojdå! Ett litet matvrak tror jag hon är:-)

Mormors små prinsessor!

2 kommentarer:

  1. Jag har en dotter som är 19 så jag skulle kunna bli mormor :-) Dock vill jag att hon ska göra en massa annat innan hon skaffar barn. Den dagen jag blir mormor eller farmor ska jag njuta av det. Har lovat mig själv att jag ska bli en bra mormor och farmor.

    Ha en bra måndag.

    SvaraRadera
  2. Om jag får säga vad jag tycker så kan hon gott vänta:-) Fia var bara 17 när hon fick My och nästa lilla skrutta 1½ år senare, snabbt jobbat tycker vi. Men man älskar dem och gör allt man bara kan för dem, så är det bara.

    Ha dé

    SvaraRadera