torsdag 28 januari 2010

"Boktips"

Jag älskar att läsa. Jätte gärna kriminalare. Gillar att följa karaktärer.
Jag är lite av en hamster, samlar på mig böcker av en och samma författare och plöjer sen igenom dessa, beror nog mest på att jag inte har tålamod att vänta in nästa:-).
Just nu är det Camilla Läckbergs böcker, har bara Fyrvaktaren kvar.
En annan är Liza Marklund om Annika Bengtsson, vilka jag också sträckläste.
Ann Cleeves är också himla bra, Svart som natten, Vita nätter och Rött stoft.
Mons Kallentoft är bra men skrämmande, lite mer psykologisk tror jag. Midvinterblod var nog mer srämmande än sommardöden har kvar att läsa Höstoffer.
Och nu till de absolut bästa böcker jag någonsin läst, tror jag, Stieg Larsson. Absoluta favoriterna.
Som ni säkert förstår av detta inlägg tar jag gärna emot några tips på böcker och författare.

3 kommentarer:

  1. Mari Ljungstedt kommer du att gilla.

    SvaraRadera
  2. Tack, ska genast söka fram lite böcker med henne:-)

    SvaraRadera
  3. Jag har senaste boken av Liza Marklund om du vill låna? Har du läs böckerna i Twilight-serien? Helt klart ett måste att läsa.

    SvaraRadera