söndag 4 oktober 2009

Ninni

Idag ska jag besöka Ninni, min barndomsvän. Jag vet att det kommer att bli trevligt.

Jaha, vad ska jag berätta om Ninni? Allt det tråkiga eller det roliga? Vi kan börja med något roligt.

Ninni och jag är lika gamla, vi har nog lekt sen vi var 3 eller 4 år gamla. Även varit klasskompisar.
Jag kommer ihåg en rolig episod, vi var nog i 5 års åldern, vi var hos Ninni och lekte med dockor. Astrid, Ninnis mamma, skulle vara doktor och hon hällde på ketchup på dockorna som hon sen plåstrade om. Vad vi tyckte det var kul när Astrid var med och "lekte".

Astrid gick bort i lungcancer i början av året, som hon kämpade mot cancern. Saknar dig Astrid! I juni blev Ninni dålig och åkte till doktorn, där blev hon snabbt skickad till lasarettet och där konstaterades att hon hade en hjärntumör. Hon blev skickad till Lund och opererad och ytterligare undersökt och till allas förtvivlan hittar man en cancerknöl till, i lungan. Man kan bara föreställa sig vilken ångest som hon måste drabbats av, mamman som gick bort ett halvår innan. Jag besökte henne på sjukhuset. Det var en chock. Det gjorde så ont att se och även känna hennes förtvivlan och ångest. Men jag tror ändå att hon blev glad att jag kom in till henne.

Tillbaka vid datorn efter 2,5 timme med Ninni och Gittan, också en klasskompis till oss. Jag träffade Gittan i affären i torsdags och föreslog att vi skulle åka ut till Ninni, och precis som jg förutspådde blev det trevligt.
Ninni såg pigg och fräsch ut, för att vara så sjuk som hon egentligen är.
Något jag tycker är så fint är hur Roger, Ninnis man, tar hand om henne och vårdar henne. Han är bra för henne. Det känns så skönt att ha gjort detta besök, egotrippat kanske, men jag känner nu tt jag har lite koll igen. Hur hon mår, att cellgifterna hjälper och den skräckbild jag målat upp inte stämde. Visst hade hon tappat lite hår men absolut inte så som jag trott. Hon uppskattade besöket och jag kommer att göra om det.

Och nu till annat, jag tänker på vad det är jag vill med denna blogg. Har inte kommit på riktig vad det är jag vill. Därför kommer det att bli väldigt blandat till att börja med och till jag hittar vad det är jag vill skriva om och vad jag vill dela med mig.

Slut för nu jag kanske kommer tillbaka senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar